Niezależnie do tego, czy jesteśmy dużym przedsiębiorstwem, czy małą firmą, która robi dopiero swoje pierwsze kroki w działalności internetowej, wszyscy mamy wspólny cel. Jest nim pozyskanie jak największej ilości potencjalnych klientów, co poskutkuje zwiększeniem sprzedaży produktów lub danej usługi. Jak pomaga nam w tym pozycjonowanie stron i performance marketing? Podpowiadamy.
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych zwane również przez wielu pod pojęciem SEO to nic innego jak działania, które mają na celu zoptymalizowanie naszej witryny pod kątem wyszukiwarki internetowej. Mówiąc prościej, dzięki takiemu procesowi, mamy możliwość wyświetlania się w pierwszych pozycjach, np. po wpisaniu danego pytania w Google. Jest to niezwykle istotne, ponieważ zazwyczaj potencjalni klienci chętniej ufają pierwszym pozycjom, aniżeli tym wyświetlanym np. na stronie piątej.
Miejmy świadomość tego, że od skutecznego pozycjonowania zależy, w jak szybkim tempie uda się nam dotrzeć do pożądanej grupy odbiorców. Prawidłowe działania skrócą ten czas, dlatego już na starcie najlepiej zainwestować w specjalistów, np. Andrzejczyk, A. Takie rozwiązanie pomoże nam uniknąć niepotrzebnych błędów, a doświadczenie fachowców przyczyni się nie tylko do poprawy wyświetlania naszej strony, ale będzie miało również wpływ na marketing internetowy danej firmy oraz na rozpoznawalność i wizerunek marki. Cały proces, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych, nie składa się tylko z jednego działania, ale wielu elementów, dlatego warto oddać to zadanie specjalistom.
Performance marketing, czyli co?
W performance marketingu głównym celem jest skłonienie grupy odbiorców do podjęcia konkretnych działań. W ten sposób wszelkie kampanie internetowe stają się mierzalne.
W tym rodzaju marketingu głównym celem nie jest zbudowanie dobrego wizerunki marki, tylko skupienie się na tym, aby wykorzystać ten wizerunek do osiągnięcia zamierzonych wyników. Warto korzystać ze specjalistycznej wiedzy osób, które posiadają odpowiednie doświadczenie w branży, ponieważ ono w tym przypadku jest najważniejsze. Przed podjęciem jakichkolwiek działań, musi dojść do kompleksowej analizy, dzięki którym sprawdzimy konkurencyjność, skuteczność reklam, opinie klientów oraz prześledzimy działania użytkowników w obrębie danej witryny. Nie bez przyczyny performance marketing nazywany jest również efektywnościowym. Dzięki wykorzystaniu jego narzędzi mamy możliwość, mamy możliwość dokładnego zmierzenia wpływu reklamy na konsumentów.