Aby zwiększyć sprzedaż, niewątpliwie należy zadbać o swoich już zdobytych klientów. Także dzięki nim można zyskać nowych. Warto dowiedzieć się więcej na temat upsellingu i cross-sellingu. Właśnie dzięki tym działaniom można zwiększyć sprzedaż.
Jak zwiększyć wartość oraz lojalność klientów?
Odpowiednie metody zwiększania wartości oraz lojalności klientów pozwalają na osiągnięcie większych profitów sprzedażowych. Na pewno można wybrać technikę cross-sellingu. Opiera się ona na zabiegu sprzedaży powiązanej. Trzeba wiedzieć, że klient, który dokonał zakupu otrzymuje propozycję dodatkowych usług, dzięki którym uzupełni swoje zakupy. Owe dodatkowe opcje to nic innego jak dobra komplementarne. Już po dokonaniu pierwszego zamówienia należy zastosować taką technikę. Dzięki temu, że klient dokonał już zakupów być może będzie skłonny dokupić dodatkowe produkty. Jeżeli np. klient kupuje obuwie, to jest też skłonny dokupić np. środki pielęgnacyjne do butów. Oferowanie klientowi dóbr uzupełniających rzeczywiście może zwiększyć sprzedaż. Nie trzeba dodatkowo pozyskiwać w tym czasie nowego klienta, gdyż jest szansa, że ten aktualny zrobi większe zakupy.
Upselling – co warto o nim wiedzieć?
Upselling jest techniką podobną do cross-sellingu, a więc jej celem jest zwiększenie sprzedaży. Jednak ta metoda opiera się na nieco innych założeniach. Skupia się na podwyższeniu wartości sprzedawanego produktu. Stosując tę technikę, próbujecie namówić klienta do kupna produktu wyższej klasy, który oczywiście jest droższy. Np. podczas negocjacji z klientem możecie zaoferować mu towar lepszej jakości, który jest ulepszony technologicznie. Skupiacie się na podkreśleniu zalet. Nie możecie być zbyt natarczywi ani agresywni. Konieczne jest zastosowanie techniki płynności. Oznacza to, że staracie się namówić klienta do zakupu towaru nieco lepszego, ale nie od razu bardzo drogiego czy luksusowego. Negocjacje rozpoczynacie więc od produktu, który klient chce zakupić, następnie proponujecie mu produkt, który jest niewiele droższy, ale lepszy. Kluczowe znaczenie ma obserwacja i wyczucie. Nie każdy klient będzie chciał zakupić produkt bardzo drogi, stąd też negocjacje rozpoczynacie od produktu nieco lepszego. Nie zapomnijcie jednak, że musicie na bieżąco oceniać, czy klient jest w stanie dokonać droższych zakupów.
Upselling i cross-selling – dlaczego warto skorzystać z tych technik?
Wprowadzenie technik upsellingu i cross-sellingu pozwala zwiększyć sprzedaż, a przy tym osiągnąć znacznie większe zyski. Jednak należy pamiętać, by używać ich miarodajnie, tak aby klient nie spostrzegł, że je stosujecie i nie poczuł się urażony. Właściwie wykonany cross-selling umożliwia sprzedaż produktu i zaspokojenie faktycznych potrzeb klienta bądź sztucznie wytworzonych. W przypadku cross-sellingu klient dokonał już zakupu, zatem sama technika nie niesie ze sobą dużego ryzyka, natomiast niewłaściwie stosowany upselling może doprowadzić do całkowitej rezygnacji z zakupu, ale też klient może odrzucić zakup droższej wersji, jeżeli uzna, że cena jest dla niego zbyt wysoka i nie stać go na dany produkt. Prowadząc zbyt długie negocjacje, tracicie swój czas, który moglibyście wykorzystać np. na zdobywanie nowych klientów. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat posprzedażowej obsługi klienta w e-commerce, to wejdźcie na stronę: https://pragmago.tech/pl/porada/posprzedazowa-obsluga-klienta-w-e-commerce-o-czym-warto-pamietac/.