Prowadzenie firmy nie jest zadaniem łatwym. Firma ( ten link ) zdaje sobie sprawę z tego, że projektowanie wnętrz wymaga dużego zaangażowania. Zdecydowana większość architektów wnętrz, którzy mają własną działalność uczy się na własnych błędach. Jest jednak dość duża pula pomyłek, które najczęściej popełniają osoby dopiero rozpoczynające działanie w branży aranżacji wnętrz.

 

Dekorator wnętrz, który chce mieć własną działalność doskonale powinien wiedzieć, że formalności to tylko jeden z aspektów własnej firmy. Każdy ma z tym do czynienia na samym początku, rejestrując firmę choćby w CEIDG. Jeżeli architekt zdecyduje się otwarcie firmy dekorującej wnętrza, to musi poznać najpopularniejsze błędy popełniane przez swoich kolegów po fachu. Dzięki tej wiedzy może poradzić sobie na rynku lepiej niż inni.

Sukces firmy aranżującej wnętrza powinien zostać zbudowany na solidnych podstawach. Biznesplan znacząco ułatwia obranie strategii i wytycza ścieżkę do celów, bo w tym dokumencie można zawrzeć cele firmy -zarówno krótkoterminowe, jak i długoterminowe , można również określić, ile pieniędzy stanowi niezbędne minimum, by firma projektująca wnętrza ruszyła.

Stworzenie biznesplanu nie jest obowiązkowe -chyba, że architekt składa wniosek o kredyt lub dofinansowanie działalności , zdecydowana większość posiadaczy firm o charakterze dekoratorskim nie przywiązuje większej uwagi do tego dokumentu. To błąd, bo dzięki niemu możliwe jest precyzyjne określenie, jak będzie wyglądać działalność gospodarcza i jakie są szanse, że utrzyma się na rynku za 5, 10 czy 20 lat.

Nie każdy początkujący architekt wnętrz dysponuje wystarczającą kwotą, by zainwestować w reklamę firmy . Jeżeli nie dysponuje wystarczającą kwotą gotówki, by opłacić reklamę radiową, prasową czy telewizyjną, to może zainwestować przynajmniej w firmową stronę internetową.

Zdecydowana większość właścicieli zapomina, że prowadzenie firmy projektującej wnętrza wymaga reklamowania oferowanych usług lub towarów. Brak reklamy sprawi, że o ofercie będzie wiedziało niewiele osób. Założenie firmowej strony internetowej jest szczególnie istotne w przypadku tych przedsiębiorców, którzy będą swoje usługi aranżacji wnętrz oferować właśnie przez sieć.

Zdecydowana większość architektów jest nastawiona na odniesienie sukcesu. Choć dążenie do tego nie jest niczym złym, trzeba pamiętać, że sukces nie jest sam w sobie celem. O ten stosunkowo łatwo, zdecydowanie trudniej utrzymać wypracowaną pozycję. Z tego też względu tak ważne jest to, by założyciel firmy projektującej wnętrza pamiętał, że ważne jest opracowanie planów z myślą o przyszłości.

Jeżeli ma się odnieść sukces w branży projektowania wnętrz, to szczegółowo trzeba zaplanować nie tylko drogę, która do niego doprowadzi, lecz także określić, co trzeba zrobić, by utrzymać pozycję na tym rynku. W ten sposób będzie się miało pewność, że nie popełni się błędu, który – w najgorszym wypadku – będzie wymagał od zamknięcia prowadzonej firmy zajmującej się projektowaniem wnętrz.

Nikt nie zna się na wszystkim. Wielu przedsiębiorców, głównie z uwagi na koszty, obawia się korzystania z pomocy specjalistów. To duży błąd, który może kosztować wiele. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy ekspertów z poszczególnych dziedzin, np. rachunkowości czy prawa. Rozwiązanie to daje pewność architektowi, że będzie mógł skupić się na tym, co najważniejsze – prowadzeniu firmy.

Korzystanie z pomocy specjalistów nie zawsze musi być drogie. Warto pamiętać, że na rynku działa wiele organizacji skoncentrowanych na niesieniu pomocy przedsiębiorcom. Warto zainteresować się takimi, by mieć wsparcie na każdym etapie prowadzenia firmy.